Jak wykorzystać witrynę sklepową do reklamy? Gru26

Tagi

Podobne posty

Podziel się:

Jak wykorzystać witrynę sklepową do reklamy?

Reklamy otaczają nas praktycznie w każdym miejscu i mogą dosięgać nas w każdej chwili – dlatego też coraz ważniejsze jest odpowiednie ich zaprojektowanie tak, aby klient nie potrafił przejść obok nich obojętnie.

Jak zatem zaprojektować okleinę na witrynie sklepowej, by skutecznie przyciągała odbiorców?

Dlaczego reklama na witrynie sklepowej to dobry pomysł?

Przede wszystkim dlatego, że witryna jest jednym z pierwszych elementów budynku, jaki dostrzegamy. To ona nawet w 80% odpowiada za to, czy potencjalni klienci zajrzą do sklepu i zaopatrzą się w oferowane produkty. Biorąc pod uwagę również to, że istnieją różne rodzaje witryn, umieszczenie na niej reklamy ma także funkcję praktyczną. Zależnie od rodzaju wybranej folii, reklama może całkowicie lub częściowo zasłonić wnętrze sklepu.

Jakie funkcje pełni reklama na witrynie sklepowej?

Przede wszystkim ma ona zachęcić klienta do wejścia – odpowiednio zaaranżowana reklama może wręcz podkreślić produkty wyeksponowane na wystawie.

Liczy się też funkcja przypominająca – klient ma pamiętać, że to właśnie tutaj odbywa się atrakcyjna wyprzedaż, lub że niedługo się ona rozpocznie.

Nie sposób nie wspomnieć również o przekonywaniu i walorach informacyjnych – to właśnie tutaj oferta jest najbardziej atrakcyjna, a do tego odbiorcy uzyskują informację o najnowszych kolekcjach i trendach.

Co na ogół znajduje się na okleinie reklamowej?

Podstawową zasadą skutecznej reklamy jest ograniczenie zawartych na niej elementów do najważniejszych kwestii. Zalicza się do nich logotyp, hasło reklamowe, atrakcyjną grafikę, a także najważniejsze informacje związane z oferowanym produktem lub usługą, czy też godziny otwarcia placówki.

Na czym polega oklejanie witryn?

Jest to dosyć prosty zabieg, polegający na pokryciu witryny dobranym wedle aktualnych potrzeb rodzajem folii samoprzylepnej. Wykorzystywane są w tym celu następujące rodzaje witryn:

  • folia typu one-way-vision
  • folia polimerowa
  • folia monomeryczna
  • folia mleczna
  • witraże foliowe

Oklejanie witryn folią służy często nie tylko celom reklamowym, lecz też np. oddzielaniu poszczególnych działów w pomieszczeniu.

Jak zaprojektować reklamę idealną?

  • Dobrze poznaj potrzeby odbiorców – dopiero gdy spojrzysz na swoje wyroby oczami odbiorcy, dostrzeżesz to, co jest dla niego najbardziej interesujące.
  • Rozważnie dobierz kolory – chodzi o to, by były dopasowane wizualnie do innych nośników reklamy, jakie stosujesz w swoim biznesie, a także, by odznaczały się odpowiednim nasyceniem – nie mogą być zbyt intensywne, by nie odstraszać, a także nie mogą być zbyt blade, dlatego że wówczas klienci ich nie zauważą.
  • Nie przesadzaj z ilością komunikatów – postaraj się o to, by klienci nie mieli kłopotu z tym, by już z daleka wyłapać najważniejszy przekaz w krótkim czasie.

Jakie są najważniejsze aspekty podczas projektowania baneru reklamowego?

Dobra reklama potrafi przynieść ogromne zyski, dlatego też jest tak ważna. Przy projektowaniu najlepszej witryny reklamowej istotne jest wzięcie pod uwagę kilku istotnych aspektów:

  • bieżące motywy przewodnie (np. związane ze świętami)
  • aktualne promocje i wyprzedaże
  • rodzaj asortymentu
  • nowości w oferowanym towarze

Co jeszcze się liczy przy projektowaniu najlepszej witryny? Chodzi o to, by komunikat reklamowy znalazł się w polu widzenia potencjalnego odbiorcy, przy czym jest to dosyć trudne, jako że klienci poruszają się po ulicy dosyć szybko, dlatego też projektant reklamy ma zaledwie kilka sekund, by przykuć uwagę.

Ważne jest też rozmieszczenie najważniejszych informacji w odpowiednich punktach. Klienci najbardziej patrzą na środek baneru, dlatego też właśnie tam powinno znajdować się centrum komunikatu. Dochodzi tutaj również wysokość, na jakiej powinna znajdować się reklama – szacuje się, że optymalna wysokość to 160 cm, dlatego że jest to przeciętna wysokość, na której znajdują się oczy odbiorców.

katowice

Jak ruch i oświetlenie wpływają na odbiór przekazu reklamowego?

Od dawna wiemy, że bardziej dostrzegalne dla oka jest to, co się porusza. Dlatego też warto z tego skorzystać i zastosować ekrany z reklamami, które mogą być skuteczną alternatywą dla klasycznych witryn. Nie zapominajmy również o ważnej roli oświetlenia. Nie stosuje się go już wyłącznie w celu zwykłego podświetlenia reklamy – pomaga ono stworzyć odpowiedni nastrój i scenerię. Dobór oświetlenia może również zależeć od doboru rodzaju folii.

Oklejanie witryn w Katowicach – dlaczego warto postawić na profesjonalistów?

Aby reklama była skuteczna, trzeba przeanalizować i dopasować do siebie szereg czynników, a tym właśnie zajmują się specjaliści od reklamy. Warto wspomnieć tutaj również o tym, że każda branża różni się nieco innymi prawami, co oznacza m.in. to, że niemal w każdym przypadku trzeba użyć nieco innych argumentów i opracować odpowiednią formę przekazania, jak na przykład oklejanie witryn w Katowicach.