Tagi

Podobne posty

Podziel się:

Kserokopiarka czy urządzenie wielofunkcyjne – co wybrać?

Sprzęty biurowe, to dziś podstawa. Prowadząc firmę nie wyobrażamy sobie już  funkcjonowania bez komputera, ksera czy drukarki. Maszyny pomagają naszym pracownikom każdego dnia, znacznie ułatwiając wykonywanie kolejnych obowiązków. Jednak z racji tego, że poszczególne ich modele mają naprawdę wysokie ceny, często zastanawiamy się, co w naszym biurze jest konieczne.

Nie dziwi fakt, że w większości stawiamy wówczas na drukarki.  Takowe są oczywiście niezbędnym wyposażeniem każdego biura. Urządzenia tego rodzaju pozwalają przecież na szybkie powielanie materiałów. Nie bez znaczenia pozostają jednak także kserokopiarki. Niestety, zarówno pierwsza, jak i druga opcja, to często koszt rzędu kilku tysięcy złotych.

Kserokopiarka czy urządzenie wielofunkcyjne – co wybrać?

Pomijając rzecz jasna kwestię drukarki, zastanówmy się nad rolą kserokopiarki i urządzenia wielofunkcyjnego. Bo o ile większość z nas doskonale wie na czym polega praca tej pierwszej, o tyle niektórzy nadal mylą się w pozostałych funkcjach wymienionych sprzętów.

Kserokopiarki oferują niższy koszt eksploatacji niż ma to miejsce w przypadku klasycznej drukarki. W przeliczeniu na jedną kopię biuro finalnie dużo na nich zaoszczędza. Poza tym, urządzenie jest niemal natychmiast gotowe do użycia. Bardzo szybko drukuje też potrzebny w danym momencie dokument. Co więcej, sprzęt tego rodzaju zazwyczaj łączy w sobie zarówno funkcje faxu, jak i skanera.

Z kolei urządzenia wielofunkcyjne, to połączenie wielu sprzętów w jedno. Wszystkie funkcje są w nich zaprogramowane tak, by jak najbardziej ułatwić pracę biurową. Dzięki nim możemy więc korzystać z ustawień zarówno drukarki, jak i skanera czy ksera. Co więcej, decydując się na zakup urządzenia wielofunkcyjnego po prostu oszczędzamy. Kupno jednej maszyny jest znacznie tańsze, niż kilku jednocześnie. Przy czym nie tracimy nawet na jakości. Większość wielozadaniowych, biurowych sprzętów stosuje te same materiały eksploatacyjne, co standardowe odpowiedniki drukarek czy ksera. Chodzi oczywiście o tusze czy tonery.

Decyzja powinna więc bazować na tym, czego najbardziej nam w pracy potrzeba. Jeśli wszystkiego, może okazać się, że odpowiednim wyborem będzie profesjonalne urządzenie wielofunkcyjne. W sytuacji w której zależy nam szczególnie na powielaniu materiałów, lepsza może okazać się kserokopiarka.

drukarka

Urządzenia biurowe – dzierżawa zamiast kupna? Czy to możliwe?

Czasami bywa tak, że firma potrzebuje określonego sprzętu tylko na jakiś czas. Innym razem nie stać jej jeszcze, by maszynę kupić na stałe. W niektórych sytuacjach konkretny model przed zakupem chciałaby po prostu przetestować. Czy wobec tego może skorzystać z opcji dzierżawy? Otóż okazuje się, że tak! Taką możliwość zapewniają wypożyczalnie sprzętu biurowego.

Często firmy te cechuje indywidualne podejście do klienta. Przy dłuższej współpracy oferują między innymi dodatkowe rabaty. Poza tym w ofercie mają zarówno drukarki, urządzenia wielofunkcyjne, ksera i kserokopiarki od czołowych producentów w przystępnych cenach.

Dzierżawa, którą umożliwia, to idealna propozycja dla tych, którzy chcą korzystać ze sprzętu bez konieczności jego zakupu. Wybrane urządzenia można wynajmować przez dowolny, ustalony okres. Oczywiście za stałą opłatą. Co więcej, klient nie musi martwić  się o prawidłowe funkcjonowanie urządzeń. W cenie wynajmu zawarte są bowiem wszystkie materiały eksploatacyjne,  a także serwis i odpowiednie przeglądy. A w przypadku poważniejszej awarii sprzętu oferowany jest nawet sprzęt zastępczy. Można? Można!