Tagi

Podobne posty

Podziel się:

Sprawdź jak wpłynąć na sprzedaż mebli

Sprzedaż mebli nie jest już dziś podyktowana wyłącznie potrzebą posiadania praktycznej szafy, wygodnego łózka czy pakownej komody, ale coraz częściej chęcią urządzenia spójnego i wyjątkowego wnętrza w oparciu o aktualne trendy i określony styl. Fakt ten pozwolił wielu markom rozwinąć swoje kolekcje w zupełnie nowym kierunku, zmieniając podstawowe projekty mebli w wyjątkowe produkty przyciągające uwagę i przemawiające do indywidualnego gustu klienta. Wpisywanie się w trendy nie daje jednak stuprocentowej gwarancji sprzedaży – często nie liczy się sam wygląd czy jakość mebla, ale umiejętność przedstawienia go w jak najlepszym świetle. Jak nowe technologie mogą wpłynąć na sprzedaż mebli? Sprawdź nasze podpowiedzi.

Modelowanie 3D w branży meblarskiej

Tworzenie trójwymiarowych modeli produktów do wirtualnych katalogów i sklepów internetowych nie jest traktowane jako zupełnie nowy pomysł, ale w dalszym ciągu przynosi w branży ogromne korzyści dla marek. Modelowanie 3D doskonale zastąpiło tradycyjną fotografię, której przygotowanie dla każdego produktu pojawiającego się w ofercie wymagało ogromnego nakładu pracy. Co oferuje technologia 3D? Przede wszystkim oszczędność czasu i pieniędzy, ale też zupełnie nowe sposoby na ukazanie najlepszych walorów mebla. Tworząc model 3D możesz wciąż zachować idealne wymiary, wzory i tekstury swoich mebli i ukazać je w kontekście bez potrzeby wynajmowania studia fotograficznego czy budowania skomplikowanych scen na potrzeby pojedynczego zdjęcia.

Modelowanie 3D to wyjątkowo praktyczne narzędzie dla marek tworzących meble na zamówienie. Zamiast produkcji każdej możliwej kombinacji lub nakładania średnio wiarygodnych warstw graficznych na przygotowane wcześniej zdjęcie produktu można, z pomocą 3D modelingu, stworzyć każdy kolor, wariant, fakturę czy wzór w wyjątkowo realistycznym wydaniu. Modele 3D pozwalają na przybliżanie obrazu i obracanie go pod dowolnym kątem pozostając wierne oryginalnemu produktowi, na którym są bazowane.

wizualizacja mebli 3D

Korzystając z technologii wizualizacji mebli masz szansę na skuteczne wypromowanie swojej firmy.

Meble w realistycznej scenerii – możliwości nowych technologii

Trójwymiarowy model mebla dostępny w katalogu marki meblowej spotkamy najczęściej na białym tle, w wersji pozwalającej na obejrzenie produktu w pełnych 360O. Obraz taki nie wystarczy jednak, by przekonać klienta że mebel sprawdzi się dobrze w jego domu, w istniejących już wnętrzach, w otoczeniu innych mebli, dekoracji czy światła naturalnego. Z pomocą przychodzą tu jednak po raz kolejny nowe technologie, a dokładniej renderowanie 3D dające możliwość przeniesienia trójwymiarowego modelu mebla do modelowej przestrzeni wnętrza i stworzenie z nich realistycznego obrazu 2D prezentującego produkt w realistycznej scenerii. Jak taka forma wpłynie na sprzedaż?

Klient poszukujący nowych mebli do swojego wnętrza i korzystający przy tym ze sprzedaży online chce dokonać trafnego zakupu bez konieczności pojawiania się w sklepie stacjonarnym. Przedstawienie produktów w formie gotowych scen, umieszczenie ich w realistycznych wnętrzach i wykorzystanie aspektów naturalnego światła, cieni i zmiennego wyglądu w zależności od otoczenia pozwala wyobrazić sobie mebel we własnym domu znacznie lepiej, niż proste zdjęcie czy nawet model 3D. Co więcej, renderowanie 3D pozwala na stworzenie różnych scen sytuacyjnych i daje klientowi możliwość sprawdzenia wybranego produktu w różnych sytuacjach – stoliki kawowe mogą pasować zarówno do dużego salonu, jak i małego biura czy sypialni i w każdym z pomieszczeń zaprezentują się inaczej pomimo braku fizycznych zmian mebla. Już samo przygotowanie renderów 3D jako wstępu do katalogu może zachęcić do jego przeglądania. Interaktywne treści są o wiele bardziej atrakcyjne, niż proste zdjęcia.

Meble w animacjach produktowych

Szukasz naprawdę oryginalnego sposobu na prezentację swojej oferty i zdobycie przewagi konkurencyjnej? Obok modelowania 3D, z którego współcześnie korzysta wiele marek, ciekawe możliwości sprzedażowe wprowadza wykorzystanie animacji produktowych. Jako medium ruchome, animacje dają szansę na przedstawienie funkcjonalności i największych zalet produktów – rozkładanie sofy, przedstawienie wysuwanych komór pod łóżkiem, prezentacja pełnej funkcjonalności szafek kuchennych czy ciekawe dodatki w wielofunkcyjnym fotelu znacznie łatwiej zaprezentować w krótkiej animacji, niż na prostym zdjęciu 2D.

Chcąc zwiększyć sprzedaż mebli i realnie wpłynąć na swoją przewagę konkurencyjną warto korzystać z tego, co oferują nowe technologie. Atrakcyjne przedstawienie oferty i umiejętne zaprezentowanie wszystkich zalet produktu potrafi zdziałać znacznie więcej niż jakakolwiek reklama – przygotowując wizualizacje produktów tworzysz pełne doświadczenie zakupowe dla klientów, którzy przed zakupem mogą nie zobaczyć produktu na żywo.

 

Poznaj więcej sposobów na wykorzystanie wizualizacji w branży meblowej:

Jak sprzedać meble? 5 kroków do sukcesu

Jak uzyskuje się efekt fotorealizmu w wizualizacjach mebli?

Zdobądź przewagę konkurencyjną – skorzystaj z wizualizacji

Co należy umieścić w wizualizacjach przestrzeni biurowych?