Na czym polega marketing inwestycji deweloperskich? Kwi02

Tagi

Podobne posty

Podziel się:

Na czym polega marketing inwestycji deweloperskich?

Na skutek rozwoju internetu duża część naszego życia została przeniesiona do sieci. Komputery, tablety i smartfony są obecnie nie tylko zabawkami, ani nawet narzędziami pracy – stanowią nasze okno na świat. W takiej sytuacji oczywistym jest, że także marketing w znacznym stopniu przeniósł się do internetu, przyjmując formę e-marketingu. 

Obecność dewelopera w sieci

W obecnych czasach obecność w sieci stała się niezwykle istotnym elementem prowadzenia firmy. Ten stan rzeczy dotyczy wszystkich branż, także branży deweloperskiej. Doskonale prowadzona strategia e-marketingowa może nie mieć większego wpływu na etapie rozpoczęcia inwestycji polegającej na zakupie działki bądź wygraniu przetargu, stanowi jednak bardzo ważny czynnik w pozyskaniu klientów przy sprzedaży nieruchomości. Zakup domu czy mieszkania jest dużą inwestycją, dlatego przed podjęciem decyzji każdy potencjalny klient zachce dokładnie sprawdzić zarówno wcześniej zrealizowane przez dewelopera projekty, jak i opinie osób, które wcześniej zdecydowały się na kupno.

Do czego służy marketing inwestycji deweloperskich?

Klienci chcący zapoznać się z marką danego dewelopera i opiniami klientów na jego temat na pewno zdecydują się na poszukiwanie informacji w sieci. Z tego powodu niezwykle istotne jest zwrócenie uwagi na marketing inwestycji deweloperskich w sieci, skupiający się na budowaniu pozytywnego wizerunku marki. Ogromne znaczenie mają zarówno strona internetowa firmy, jak i, przede wszystkim, wyraźnie zaznaczona obecność na portalach społecznościowych. Odpowiednio prowadzony profil w mediach społecznościowych pomaga w tworzeniu szerokich zasięgów i kreowaniu wizerunku dewelopera, co przekłada się na polepszenie sprzedaży inwestycji. 

marketing dla dewelopera

Główne strategie w marketingu inwestycji deweloperskich

Wśród strategii marketingowych wykorzystywanych przy inwestycjach deweloperskich można wyszczególnić kilka najważniejszych.

  • Budowanie zaufania

Klient podejmujący decyzję o zakupie nieruchomości decyduje się na duży wydatek. By dana osoba podjęła się kosztownej inwestycji, konieczne jest przede wszystkim zaufanie w stosunku do sprzedającego. Strategią marketingową polegającą na wzbudzeniu zaufania do dewelopera jest przekonanie o doświadczeniu i kompetencjach firmy oraz ekspozycja wcześniejszych sukcesów w branży popartych dobrymi opiniami dotychczasowych klientów. 

  • Wykorzystanie opinii klientów

Eksponowanie opinii poprzednich klientów jest dobrą strategią w budowaniu zaufania do dewelopera. Dzięki pozytywnym komentarzom można wykreować odpowiedni wizerunek marki i znacząco wpłynąć na reputację firmy, skupiając się na jej niezawodności i sprawdzonej pozycji. 

  • Podkreślenie atutów inwestycji 

Przy marketingu na pierwszy plan powinny zostać wysunięte atuty inwestycji deweloperskiej i jej lokalizacji. Kluczowym jest to, by klient miał łatwy dostęp do koniecznych informacji na temat budowy, zastosowanych technologii oraz terminów ukończenia prac budowlanych. Z punktu widzenia skuteczności przekazu istotna jest oprawa graficzna, na przykład prezentacje i wizualizacje, które pozwalają na lepsze dotarcie do klienta i pobudzenie jego wyobraźni. 

  • Dostosowanie oferty do konkretnej grupy docelowej

O skuteczności strategii marketingowej zawsze decyduje wybór odpowiedniej grupy docelowej, która będzie głównym odbiorcą oferty firmy, inwestycje deweloperskie nie stanowią przy tym wyjątku. W zależności od typu klienta, do którego skierowana jest oferta, różnić się będzie zarówno treść, jak i forma przekazu. Z wyborem grupy docelowej jest połączona kwestia wyboru odpowiedniej platformy i typu mediów społecznościowych, jakie będą wykorzystane w promocji marki. 

Skuteczność marketingu inwestycji deweloperskich

Właściwy marketing dla deweloperów przebiega na wielu płaszczyznach i stanowi połączenie wielu strategii. Skutecznie przeprowadzony ma olbrzymi wpływ na rozpoznawalność i budowę pozytywnego wizerunku marki, co skutkuje pozyskaniem większej liczby klientów.