Tagi

Podobne posty

Podziel się:

Jak wyróźnić salon kosmetyczny?

Salonów kosmetycznych jest obecnie na rynku mnóstwo. Biznesy te otwierane są tak samo w dużych miastach, jak i małych miasteczkach. Dla klientek oznacza to wiele opcji do wyboru, dla właścicieli i właścicielek tych salonów natomiast – potrzebę wyróżnienia się spośród innych. Branża beauty bardzo szybko się rozwija, opracowuje nowe zabiegi upiększające i odmładzające oraz zwiększa popyt na dane usługi. Aby nie zaginąć w tłumie, salon kosmetyczny musi powziąć pewne kroki mające na celu zareklamowanie i wypromowanie go. W jaki sposób można to uczynić? Jakie strategie najbardziej trafiają do potencjalnych klientek?

Co zrobić, aby wyróżnić się na tle konkurencji?

Dobry salon kosmetyczny z pewnością wyróżnia wysoka jakość oferowanych usług oraz kosmetyków, profesjonalna, wykwalifikowana obsługa, sterylne pomieszczenie i narzędzia, a także miła atmosfera. W dwudziestym pierwszym wieku przestaje to niestety wystarczać. Rynek jest przesycony liczbą miejsc wykonujących zabiegi, makijaże, manicure i pozostałe usługi tego typu. Oznacza to jednak także, że istnieje wysoki popyt na nie. A tam, gdzie popyt, tam również i duże grono nowych klientek i klientów. 

W celu poszerzenia puli konsumentów, trzeba w pewien sposób wyjść przed szereg, zaprezentować się oryginalnie, a jednocześnie fachowo. 

Zaprojektowanie witryny

Żyjemy w świecie wysokorozwiniętym technologicznie, zatem powinniśmy korzystać z dobrodziejstw, jakie nam on oferuje. Jeśli dane przedsiębiorstwo nie posiada do tej pory swojej własnej strony internetowej, to niestety dla wielu ludzi ono nie istnieje. Internauci stanowią bowiem idealne źródło pozyskania rozgłosu i nowych odwiedzających dla danego salonu kosmetycznego

Zaprojektowanie witryny, wbrew pozorom, nie jest wcale karkołomnym zadaniem. Jeśli jednak zależy nam na jak najbardziej profesjonalnym wyglądzie naszej strony – oddelegujmy to w ręce zawodowców specjalizujących się w estetyce branży beauty, których na rynku nie brakuje. Na stronie warto zamieścić wszystkie dane kontaktowe i adresowe, cennik usług oraz opcję rezerwacji terminu poprzez np. formularz. Pamiętaj, że liczy się pierwsze wrażenie, dlatego strona salonu kosmetycznego powinna jednocześnie informować oraz aktywnie zachęcać do skorzystania z usług.

spa

Równie przydatne będzie założenie profili salonu w najpopularniejszych mediach społecznościowych. Pozwoli to zwiększyć zasięgi biznesu oraz odnajdzie w odpowiedniej grupie docelowej nowych klientów. 

Informacje na okleinie

Wizerunek rzeczywisty salonu jest tak samo ważny, jak jego odpowiednik wirtualny. Oprawa graficzna, logo i spójność kolorystyczna odgrywają niemałą rolę w kreowaniu marki. Wygląd wnętrza salonu w dużej mierze odpowiada za to, jak klientki będą się w nim czuły. Odpowiednio dobrane grafiki, napisy czy nawet paleta barw może mieć wpływ na dobre samopoczucie osób przebywających tam. 

Podobnie sprawa się ma z wyglądem zewnętrznym. Okleiny na oknie i drzwiach powinny przykuwać uwagę przechodzących obok. Trzeba jednak pamiętać, że samo zwrócenie uwagi to zwykle za mało, aby przechodzień zdecydował się wejść i skorzystać z usług salonu. Okleiny powinny zawierać informacje takie jak: nazwa salonu kosmetycznego i godziny otwarcia. Ważnym elementem jest także logotyp, który stanowi wizytówkę zakładu. To dzięki niemu w głównej mierze, dana marka zapada ludziom w pamięć i wpływa następnie na ich decyzje konsumenckie. Dobrze zaprojektowane logo pozytywnie i skutecznie wpływa na wizerunek salonu kosmetycznego.

Dobra reklama łączy ze sobą grafikę i tekst. Efektywne wyróżnienie kluczowych informacji np. poprzez zastosowanie innego kroju pisma czy kontrastującego koloru, uwidoczni to, co najbardziej chcemy przekazać klientowi. Dobrze sprawdzi się to także w przypadku zamieszczenia informacji o trwającej promocji. Jest to zazwyczaj jedna z pierwszych rzeczy, jaką odbiorca zauważa i to ona często jest czynnikiem, który przechyla szalę na korzyść salonu. Mało kto jest przecież w stanie oprzeć się komunikatom typu “-50% dziś dla pań” czy “1+1 zabieg gratis”. 

Odpowiednie oklejanie witryn w Katowicach może stanowić skuteczny sposób na przyciągnięcie uwagi potencjalnych klientów. Naklejki na szyby i ściany są trwałe, dobrze widoczne i zabezpieczone specjalną warstwą laminatu, który chroni materiał przed deszczem i innymi szkodliwymi czynnikami.