Jak wybrać dobre studio animacji 3d?
Animacja staje się dzisiaj potężnym narzędziem, pozwalającym skutecznie przekazać to, co masz do powiedzenia swoim odbiorcom.
I aby przekaz ten był jak najbardziej skuteczny, konieczne jest nawiązanie współpracy z najlepszymi. Zanim tak się stanie, trzeba zadać sobie pytanie, jak wybrać najlepsze studio animacji 3D? Tutaj udzielamy odpowiedzi na to pytanie, a także wyjaśniamy, z jakimi rodzajami wizualizacji mamy do czynienia w profesjonalnym studio.
Czym zajmuje się studio animacji 3D?
Wyróżniamy m.in. wizualizacje architektoniczne, wnętrz, produktów, mebli, wizualizacje w 360o, a także animacje. Jaki jest ich najważniejszy cel?
Wciągają odbiorcę w fascynujący świat
Ogólnie wszystkie rodzaje animacji i wizualizacji sprowadzają się do jednego celu – opowiedzenia odbiorcy określonej historii. Od pewnego czasu wiemy już, że klienci nie kupują samych produktów, lecz emocje, jakie w związku z nimi odczuwają. Kupując mieszkanie urządzone w określonym stylu, zaczynają wizualizować siebie, wiodących życie według określonego rytmu, w których to wyobrażeniach wygląd mieszkania odgrywa znaczącą rolę.
Określają funkcjonalność przedmiotów
Oprócz opowiadania fascynującej historii na temat sprzedawanego produktu lub wnętrza chodzi również o określenie funkcjonalności wyrobu, który ma dopiero powstać. Oglądając wizualizację, można określić, czy np. dostęp do mebli będzie w pełni wygodny, czy konieczne jest zastosowanie łagodniejszego lub mocniejszego oświetlenia, lub czy kolor ścian jest rzeczywiście tym odpowiednim. Jest to ogromna pomoc dla producentów mebli czy też deweloperów.
Skutecznie przekonują klienta docelowego
Można wspomnieć o jeszcze jednym aspekcie, jaki łączy w sobie powyższe dwie kwestie. Korzystając np. z wizualizacji 360o, klient nie tylko wczuwa się w klimat wnętrza, które ogląda i opowiada sobie o nim swoją własną historię, lecz też zyskuje namiastkę przebywania w nim, zanim jeszcze pozostanie w nim na dłużej i przekonuje się o tym, czy dany projekt był tym najlepszym.
Jak wybrać najlepsze studio animacji 3D?
Dobra animacja potrafi kosztować dziesiątki tysięcy złotych. Jest tak dlatego, że jeśli będzie odpowiednio wykonana, w szybkim tempie pokochają ja tysiące odbiorców, a koszty produkcji zwrócą się wyjątkowo szybko. Dlatego też poniżej przedstawiamy przykładowe kwestie, nad jakimi warto się zastanowić, zanim zdecydujesz się na współpracę z określonym studiem animacji.
Czy firma może poszczycić się dobrym portfolio?
Chodzi tutaj o to, czy treść jest oryginalna, czy też zaczerpnięta z gotowych stocków, czy muzyka jest dobrana w przemyślany sposób, a co najważniejsze – czy przygotowane animacje rzeczywiście zapadają w pamięć? Czy po ich obejrzeniu masz ochotę nabyć produkty, jakie one reklamują?
Czy firma sprawnie komunikuje się z klientami?
Od rozpoczęcia rozmów do zakończenia animacji jest dosyć długa droga. Jednym z jej etapów jest ustalenie wszystkich najważniejszych szczegółów, takich jak ustalenie Twoich potrzeb jako klienta, zgromadzenie niezbędnych materiałów i informacji czy też rozrysowanie planu animacji i przedstawienie dokładnego kosztorysu, wraz z ustaleniem dokładnego terminu realizacji poszczególnych punktów. Profesjonalne studio animacji 3D komunikuje się z Tobą na bieżąco, a całość komunikacji przebiega bez większych zakłóceń.
Czy firma ma dobre referencje?
Często studia animacji mają zakładkę z referencjami, wystawionymi przez firmy, z którymi współpracowały lub na życzenie udostępniają informację na ten temat. Warto jednak nie zawierzać wyłącznie referencjom i poczytać opinie w sieci. I choć tutaj też warto uważać, jako że nie wszystkie są prawdziwe, to jednak mogą dostarczyć całkiem dużo ważnych informacji, dotyczących m.in. jakości, terminowości, czy też podejścia do klientów.
Studio animacji 3D – na co warto zwrócić uwagę?
Oprócz wspomnianych wyżej kwestii związanych m.in. z portfolio, czasem realizacji i komunikatywnością, zwróć uwagę również na podejście do samej pracy. Profesjonaliści zrzeszeni w studio nie tylko wezmą pod uwagę Twoje potrzeby, lecz też podpowiedzą Ci, które punkty można wykonać znacznie lepiej. Świadczy to o znajomości branży, a także o zaangażowaniu w podejmowane zlecenie.