Jak agencja reklamowa wpływa na promocję marki?
Posiadasz firmę, która prowadzi swoją działalność na terenie lokalnym? Dopiero wystartowałeś i nie osiągnąłeś jeszcze wystarczającego rozpoznania wśród swoich potencjalnych klientów? Z pewnością musisz pomyśleć o adekwatnej do profilu Twojej firmy reklamie. Na poziomie lokalnym warto skupić się przede wszystkim na outdoorze. Lokalni przechodnie chcąc nie chcąc często zwracają uwagę na plakaty, banery lub billboardy, które znajdują się w miastach w różnych miejscach.
Dobra promocja firmy
Co ciekawe, lokalne biznesy rzadko promują się w taki sposób, częściej w ten sposób reklamują się firmy o zasięgu krajowym, które w danym mieście mają swoje filie – np. sklepy spożywcze czy duże marki odzieżowe. Warto jednakże wykorzystać usługi lokalnego studia reklamowego, aby przygotowało dla naszej firmy atrakcyjną reklamę graficzną, które następnie rozwiesimy w różnych miejscach w mieście lub okolicach.
Polecane są szczególnie billboardy, gdyż są duże i najczęściej umieszczane są w miejscach, w których wzrok może zostać na dłużej niż kilka sekund – np. przy drogach dolotowych do miasta. Masz firmę budowlaną? Warto postawić kilka reklam w pobliżu hurtowni, która zlokalizowana jest przy głównej drodze – klienci będą widzieli do kogo warto trafić.
Agencja reklamowa z pewnością będzie wiedzieć jakie kolory warto dobrać, jaki przekaz tekstowy powinien znaleźć się na reklamie. Jeśli masz już przygotowaną tzw. identyfikację wizualną łatwiej będzie zadbać o właściwie zaprojektowanie reklamy.
Jakie elementy reklamy muszą się pojawić?
Należy zwrócić uwagę na to, aby dobrze wyeksponowane było logo, slogan reklamowy, lokalizacja Twojej firmy, godziny otwarcia a także aby zaprezentowana została oferta. Agencja marketingowa może wykorzystać z tym celu popularne stocki aby zapełnić billboardy atrakcyjnymi grafikami, które kupuje się w sieci, jednakże o wiele lepiej jest dostarczyć im autentyczne zdjęcia tego, co dzieje się w firmie – magazyn, pracownicy, kadra zarządzająca, oferta itd.
Agencja reklamowa może przygotować również strony internetowe – również pod kątem szaty graficznej, która musi być spójna z przyjętą identyfikacją wizualną. Warto zostawić wyraźny adres strony www na plakatach lub billboardach, dzięki czemu potencjalni klienci będą wiedzieli, gdzie znaleźć więcej informacji. Wykorzystanie agencji reklamowej w celu wypromowania marki lokalnej to dobry sposób, warto zwrócić się do specjalistów.